|   Description The Sales Management course within Microsoft Dynamics CRM provides a flexible framework for organizations to track, manage, and analyze parts of their sales cycle as well as its overall success. This course describes the components used in Microsoft Dynamics CRM Sales Management and explains how they can apply to various business scenarios. It also details the entities or record types that Microsoft Dynamics CRM uses to track sales from potential to close. With this information, organizations can determine which aspects of the Sales module framework are appropriate for their organization. The Sales Management course provides information on the full functionality of the Sales functionality of Microsoft Dynamics CRM 2016. It provides information about various customer scenarios, lead through opportunity management, product catalog management, sales transaction processing, goal management, and sales analysis. This course helps prepare you for exam MB2-713. What are the goals for this course? 
Explore the default sales management functionality within Microsoft Dynamics CRMGuidance on the opportunity process flowMaintain lead record managementConfigure the product catalogExplain the sales ordering processWalk through the creation of metrics and goals within sales managementProvide an overview of sales analysis and its business impact on an organization What are the prerequisites to consume this course? 
Some basic experience using Windows applications.Some basic understanding of Sales in Microsoft Dynamics CRM.Completion of the Microsoft Dynamics CRM Introduction course. Outline Module 01: Introduction to Sales Management 
Examine common customer scenariosReview core records and their purposeUnderstand how to work with sales literatureExamine the steps to create and maintain competitorsUnderstand the use of Sales TerritoriesLearn about currency configuration settingsExplore Microsoft Social Engagement and how it works within Microsoft Dynamics CRM Module 02: Lead Management 
Learn the roles of Lead and Opportunity recordsExamine the Lead to Opportunity process flowUnderstand lead record managementLearn how to convert activities to leadsCreate leads from social media applications Module 03: Working with Opportunity Records 
Gain a conceptual understanding of opportunity recordsCreate, work with, and close opportunitiesConnect competitors to an opportunity recordLearn how to view resolution activitiesManage opportunities from system viewsAdd a contact to an opportunity using Quick Create Module 04: Product Catalog 
Identify the features and benefits of the product catalogCreate and maintain unit groups for the product catalogCreate and maintain products in the product catalogCreate different types of price lists and configure as appropriate for each specific situationLearn how to manage currency in Microsoft Dynamics CRMCreate product families and edit propertiesCreate and maintain product bundlesView products in easy-to-read hierarchical charts Module 05: Sales Order Process 
Add line items and select alternate price lists to opportunitiesLearn how to create and add write-in productsSee how different currencies impact price calculations and listsUnderstand the process of the quotes life cycleLearn about how to successfully manage quotesUtilize and work with orders and invoicesUnderstand the process of converting a quote to an order, then an order to an invoice Module 06: Metrics and Goals 
Understand the basic components of goal managementLearn how to configure goal metricsDefine fiscal periodsConfigure fiscal year settingsCreate and assign goalsDefine parent and child goal recordsCreate and recalculate parent and child goal recordsUnderstand how rollup queries work Module 07: Sales Analysis 
Review potential opportunities, forecast revenue, and analyze sales productivity using built-in reportsUtilize the Export to Excel featureUnderstand the convenience that charts and dashboards provideWork with system charts and discover basic chart typesCreate new dashboards for different work scenariosLearn how to share dashboards, charts, and advanced find queriesWork with and configure interactive PowerBI dashboards Module 08: Course Review 
 Управление отношениями с клиентами, которое часто называется  CRM ,  системой CRM или  программным обеспечением CRM , это бизнес-решение, которое помогает компаниям лучше организовать обслуживание, продажи и маркетинг для клиентов, чтобы повысить эффективность организации и улучшить взаимодействие с клиентами. Microsoft Dynamics CRM предлагает специализированные решения для различных отраслей и секторов экономики: государственный сектор, финансовые услуги, производство, здравоохранение, розничная торговля, сфера услуг, образование и др. Microsoft Dynamics CRM использует несколько технологий для обеспечения работы пользователей. Она может поставляться в виде облачных решений (SaaS), устанавливаться на локальный сервер (on-premise), работать на платформе .NET framework. Это позволяет разработчикам интегрировать CRM систему с другими приложениями через web - сервисы. Мобильная работа возможна через iPhone, Android и Windows Mobile устройства. CRM позволяет снижать расходы и увеличивать прибыль путем организации и автоматизации бизнес-процессов, что способствует повышению удовлетворенности и лояльности клиентов по всем направлениям — маркетинг, продажи и обслуживание. Решения CRM могут обеспечить рост рентабельности инвестиций с помощью автоматизации маркетинга, улучшения обслуживания клиентов и автоматизации работы отдела продаж. Возможности эффективного обслуживания, обеспечиваемые для Microsoft Dynamics CRM, позволяют компаниям предоставлять клиентам комплексное, осуществляемое самостоятельно или с привлечением внешних специалистов обслуживание на месте. Наши ведущие в отрасли технологии, включая машинное обучение, Интернет вещей (IoT) и аналитики, придают нашему специализированному решению широкие и разнообразные возможности, необходимые вашей организации для эффективного решения проблем, возникающих в связи с непрерывным изменением характеристик сферы обслуживания клиентов. Они помогают оптимальным образом позиционировать ваш бренд, позволяя извлекать доход из любых направлений экономической деятельности. Несмотря на достаточно поздний, по сравнению с конкурентами, выход в сегмент CRM решений, корпорация Microsoft приобрела больше клиентов, чем любые другие поставщики аналогичных систем. Она является признанным лидером отрасли корпоративных CRM систем. Продемонстрируйте свои знания в продукте Microsoft Dynamics, успешно сдав экзамен Microsoft Specialist.
|  |  |  
| Microsoft Dynamics CRM 2013 Applications | MB2-700 |  
| Extending Microsoft Dynamics CRM 2013 | MB2-701 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2013 Deployment | MB2-702 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2013 Customization and Configuration | MB2-703 |  
| Microsoft Dynamics CRM Application | MB2-704 |  
| Microsoft Dynamics CRM Online Deployment | MB2-706 |  
| Microsoft Dynamics CRM Customization and Configuration | MB2-707 |  
| Microsoft Dynamics CRM Installation | MB2-708 |  
| Microsoft Dynamics Marketing | MB2-709 |  
| Microsoft Dynamics CRM Online Deployment | MB2-710 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2016 Installation | MB2-711 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2016 Customization and Configuration | MB2-712 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2016 Sales | MB2-713 |  
| Microsoft Dynamics CRM 2016 Customer Service | MB2-714 |  По окончании авторизованного курса Microsoft выдаётся международный сертификат Microsoft
 |